CHP’li Mustafa Sarıgül Cemaat’le görüştüğünü kabul etti

CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mustafa Sarıgül, CHP’li Ayaydın’ın Gülen cemaatiyle adaylığını görüştüğü iddialarını yalanlamadı. Sarıgül ‘Ben bu konuşmaları normal karşılıyorum’ dedi

 

 CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mustafa Sarıgül, dün CHP İstanbul İl binasında bir basın toplantısı düzenledi. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın, Habertürk yöneticisi Fatih Saraç’la yaptığı iddia edilen telefon görüşmelerine ilişkin konuşan Sarıgül, “Başbakan ‘Alo Fatih’ hattını arayarak benimle ilgili haber yapılmasını yasaklamıştır. Bana sansür uygulamıştır. Benim hakkımda ‘gereğini yapın’ demesi sıradan bir olay değildir. Kendisi artık sansürcü, yasakçı bir Başbakan’dır” ifadelerini kullandı.
‘Bu konuşmaları normal karşılıyorum’
Sarıgül, açıklamanın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. CHP İstanbul Milletvekili Aydın Ayaydın’ın, Cemaat’ten bir isimle Sarıgül’ün adaylığı hakkında görüştüğünü gösteren ses kayıtları önceki gün kamuoyuna yansımıştı. 25 Ekim tarihli ses kaydında bu kişinin Fethullah Gülen’e, Ayaydın’ın selamını ileterek Sarıgül’ün adaylığını aktardığı görüldü.
Salıcı: Ben bir yanlışlık göremiyorum
Aydınlık’ın konuya ilişkin “Parti Meclis toplantısından iki ay önce adaylığınızın Fethullah Gülen’e bildirilmesini nasıl yorumluyorsunuz?” sorusuna Sarıgül şöyle yanıt verdi: “Sarıgül uzun yıllardan beridir Türk siyasetinin içerisinde görev yaptı. Aktif görev yapan siyasi kişilerle ilgili olarak da dünyanın her tarafında konuşmalar olabilir. Sarıgül de toplumun her kesiminde dil, ırk, mezhep farkı gözetmeden bütün yurttaşlarımıza ulaşacak ve her yurttaşımızdan oy isteyecektir. Adaylığım iki yıldır her kesimde konuşuluyor, merak uyandırıyor. Aday güçlü olmasa, çok zayıf olsa kimse sormaz. Sarıgül dünyanın her noktasında konuşuluyor. O nedenle ben bu konuşmaları çok normal karşılıyorum. Ben yurttaşlarımın yüzde yüzünü kucaklamak istiyorum.” Ulusal Kanal’ın aynı görüşmeye ilişkin sorusuna ise CHP İstanbul İl Başkanı Oğuz Kaan Salıcı yanıt verdi.


 Salıcı şunları söyledi: “Mustafa Sarıgül’ün adaylığı iki yıldır konuşuluyordu. Böyle bir konunun milletvekilimiz tarafından konuşulmasında herhangi bir yanlışlık görmüyorum. Dünyanın her tarafında insanlar buu konuyu konuşuyor. Dolayısıyla iki devlet başkanı arasında bu konu konuşulduğu zaman da, arkasında bir komplo aramaya gerek yok. Eğer birileri cemaat, sosyalist, devrimci, milliyetçi, siyasetten gelerek Sarıgül’e oy vermekten gocunmuyorsa biz de oy almaktan gocunmayız. Bize verilecek oyları aynı derecede makbul görüyoruz.”

 http://www.aydinlikgazete.com/mansetler/34263-chpli-mustafa-sarigul-cemaatle-gorustugunu-kabul-etti.html

,

0 comments

Write Down Your Responses

About Me

Powered by Blogger.