Fethullah Gülen barış çubuğunu uzattı ama



Fethullah Gülen, AKP ile Cemaat arasındaki çekişmeyle ilgili yeni bir açıklama yaptı. "Kimsenin kendi devletiyle ve başındaki iktidarıyla savaşma gibi bir niyeti yoktur; bunu öyle göstermek isteyenler -zannediyorum- ortada söz getirip götüren fitneciler, fesatçılar mekirciler, keydciler ve hud'acılardır." diyen Gülen'in konuşmasında tarafları sukunete davet etti.

"Kopma ve parçalanmayı hızlandırmamak için bazıları sineye çekmeli ve karakterleri itibarıyla oldukları yerde durmalılar" diyerek tarafları sukunete davet Gülen'in konuşmasından satırbaşları söyle:
Haince sözler
*Şimdilerde de Kur'anî bir makuliyet etrafında bir araya gelmiş fedakâr insanlar hakkında "örgüt" sözleri ediliyor. Müslümanların bunu yapacaklarını zannetmiyorum. "İhtimal ki, birileri birilerinin adını kullanmak suretiyle bunu yayıyorlar!" diyerek bir kere daha meseleyi hüsn-ü zannıma bağlıyorum. "Örgüt" diyenlerin sözlerine müsaadenizle "haince" diyeceğim. Esasen resmî örgütler var. 30-40 senedir Kürt'üyle, Türk'üyle, Laz'ıyla, Çerkez'iyle, Zaza'sıyla (bir bütün oluşturan) Anadolu insanının başına bela olmuş, dış mihraklı bir kısım fitne ve fesat ocakları.. "örgüt" onlar.
Milli Görüş'e de örgüt demek zorundasınız
*Bir duygu-düşünce etrafında bir araya gelmiş insanlara karalayıcı mahiyette böyle bir nam taktığınız zaman, kendilerine göre bir anlayış, bir dünya görüşü, bir felsefe etrafında Muhammed Raşid Efendi hazretleri gibi büyük bir zata bağlanmış olan pırıl pırıl insanlardan oluşan Menzil Cemaati'ne de "örgüt" deme mecburiyetinde kalırsınız. Türkiye'de yalancı bir şafağın atmadığı bir dönemde yüzlerce Kur'an kursu açan Süleyman Efendi Hazretleri'ne saygılarından dolayı, onun etrafında kümelenen, Kur'an kursları açan, yurt dışında da açılımlar yapan insanlara da "örgüt" deme mecburiyetinde kalırsınız. Dahası, Milli Görüş'e de bir "örgüt" deme zorunda kalırsınız.
'Muhataplarım keşke mümin olmasaydı'
*Bir lokma yemeği yutmadan evvel çiğnemek ne ise, konuşmadan evvel düşünmek de odur. Keşke muhataplarım mü'min olmasaydı, daha rahat olurdum ben. Bir mü'min öyle lambur lumbur konuşmamalı. Ağzından çıkan şey, mü'mince olmalı, yere düştüğü zaman da tertemiz vicdanlar tarafından kabul kapıları ona açılmalı; "Yahu ne iyi ettin de bizim eksiğimizi, gediğimizi, yanlışımızı söyledin!" dedirtmeli.
2004'teki MGK'ya imza atanları affetti
2004'teki MGK kararıyla ilgili Hudeybiye teşbihi yaparken, o arkadaşların askerlerle ve o günkü idarede bulunan kimselerle beraber o meseleye imza atmalarını, şartlar ve konjonktürün gereği olarak, tıpkı Efendimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) bir gaileyi ucuz atlatma adına geriye adım atması gibi ele aldım. Hem de şu cümleyle dedim: "Bazen geriye bir adım atmak, ileriye on adım atma değerindedir." Mesele siyakı ve sibakıyla ele alındığı zaman görülecektir ki, esasen orada imza atan arkadaşları korumaya ve mazur görmeye matuf bir ifade tarzıydı o.
'Kolum kanadım kırıldı'
Evet, o sohbette "Kolum kanadım kırıldı!" da dedim; zira o imzadan sonra birileri, bazı işgüzarlar, o meseleyi uygulayıp durmuşlar, fişler falan olmuş, devam etmiş. Keşke orada Allah'ın izniyle makul atlatıldıktan sonra bu mesele devam etmeseydi; duyduğumda "Kolum kanadım kırıldı!" dedim, bunu da başka türlü anladılar. Bu Hudeybiye örneğinde, MGK'da "imza atanlar"ı, "müşrik" olarak anlamak mümkün müdür? Peygamber kim orada? Oysa ki, orada onlara Peygamber yolunda hareket ediyor gibi bir bakma vardı.

,

0 comments

Write Down Your Responses

About Me

Powered by Blogger.

Blog Archive